Pages

သဘာဝတရားကိုနားလည်ခြင်း။ (ပန်းချီဝိဉာဉ်စာအုပ်နိဒါန်းမှ...)


ဒီနေ့တော့ ပြောထားတဲ့အတိုင်း ပန်းချီဝိဉာဉ်စာအုပ်ပါ အကြောင်းအရာတချို့ကို ဆွေးနွေးဖလှယ်နိုင်ဖို့ စတင်လိုက်ပါတယ်။ ပထမဦးစွာ....သဘာဝတရားအပေါ် ကျနော်တို့နားလည်သိမြင်ပုံပါပဲ။ ဖတ်ကြည့်ပြီး မိမိတို့ထင်မြင်ယူဆချက်တွေကိုလည်း ဝေမျှနိုင်ကြပါပြီ။
...............................
”သဘာဝတရားဟာ အမြဲပြောင်းလဲတတ်တဲ့ အမှန်တရားတစ်ခုဖြစ်သလို လူ့လောကဟာလည်း မာယာ အနန္တဖြင့် ပြည့်နှက်လျှက်ရှိကြောင်း သတိရှိဖို့ရန်မှာ ကျွန်တော်တို့အတွက် အရေးကြီးလှပါတယ်။ သမိုင်း အဆက်ဆက်ရှိခဲ့ကြရာမှာ ပန်းချီ ပန်းပုအစရှိ ပညာရှင်အများစုဟာ သဘာဝလောကနောက် မြင်ကွင်း ရှုချင် စရာနောက်သို့ လိုက်လံမှတ်သား ရေးဖွဲ့လေ့ရှိကြရပြီး သဘာဝ၏မာယာနောက်သို့ တစ်ကောက် ကောက် လိုက်မိသူတစ်ဦး သဖွယ် ဖြစ်တတ်လေ့ရှိပါတယ်။ သဘာဝတရားဟာ ၎င်း၏ဖန်တီးနိုင်စွမ်းကို နေ့ အမြင်ညအမြင် အပူဓာတ်အရောင် အေးသည့်အလှတို့ အဖုံဖုံပြသနေလေရာ လူတို့မှာ သဘာဝ၏နက်ရှိုင်းမှုနောက် သို့ လိုက်ပါခဲ့ကြသော်လည်း ကျေနပ်မှု၊ စိတ်လက်အပန်းပြေမှု၊ နုညံ့သောခံစားချက်တို့ ဖေါ်ထုတ်ရန်တင်စား ခိုင်းနှိုင်းမှု စသည့် တုပ မှုများဖြင့်သာ ဘဝအထွေထွေကိုနေထိုင်ရှင်သန်လာကြရပါတယ်။
သို့သော် အမှန်စင်စစ် ပန်းချီပန်းပုအနုပညာတို့ဟာ သဘာဝကြီးအပေါ် မျက်စိဖြင့်မြင်နိုင်ရုံသောအပေါ်ယံ အလှတို့ဖြင့်တန်ဆာဆင်ယုံ သက်သက်ကားမဟုတ်ပါ။ သဘာဝရဲ့ တကယ့်အမှန်တရား အဆီနှစ်တို့ကို လူသာမန်နားလည်တွေ့ရှိနိုင်ဖို့ သဘာဝတရားက ဘွင်းဘွင်းလင်းလင်းပြသလေ့မရှိသည့်အတိုင်း အနုပညာ ဖန်တီးသူတို့အဖို့လည်း ၎င်းအဆီအနှစ်အမှန်တရားတို့ကို သိရှိဖမ်းဆုပ်နိုင်ဖို့မှာ သာမန်ကြိုး စားမှုဖြင့်တော့ မရနိုင်ပါ။ အစွမ်းကုန် ကြံဆ ကြိုးပမ်းအားထုတ်ရှာဖွေကြရပါတယ်။
သဘာဝတရားကို နားလည်သိရှိနိုင်ဖို့ သဘာဝအရှိတိုင်း မြင်တွေ့သမျှ လောကသဘာဝကိုစောင့်ကြည့် သုံးသပ်ရင်း ဆေးရောင်ရေးချက်တို့ဖြင့်သရုပ်ဖေါ် ချယ်မှုန်းခြင်းများဟာ အလွန်ရိုးရှင်းလှသောနည်း တနည်း ဖြစ် နေသော်လည်း ၎င်းနည်းလမ်းတို့မှာ မူရင်းရည်ရွယ်ချက်ဖြစ်သော သဘာဝလောကဓမ္မကို နားလည် သဘော ပေါက်ဖို့ရန်ထက် ကူးယူရရှိလာသော လောကအမြင် သဘာဝအမြင် မိမိတို့မြို့ရွာ ယဉ်ကျေးမှု ဓလေ့စရိုက် ရုပ်ပုံတို့အပေါ် တွင်သာ လွန်ကျူးအသုံးချချယ်လှယ် တန်ဆာဆင်ခြင်း ယဉ်ကျေးမှုကြီးက ပိုမို အားကောင်းလာမည်ဆိုလျှင် ၎င်းအပေါ်ယံအမြင်နှင့် အပြင်ဆင်တို့အပေါ်တွင်သာစူးစိုက်ရှေ့ရှုလာကြရင်း နက်နဲကျယ် ပြန့်သော အနုပညာ၏ သဘာဝတရားနှင့် ပိုပြီးအလှမ်းကွာ လာနိုင်ပါတယ်။ (နီးစပ်ဖို့ကြိုးစားရင်း ဝေးကွာ လာရသည့် အဖြစ်မျိုးပါ)။ ထို့အပြင် လောကနိယာမသဘောတွေအရ အမြဲမှန်ကန်နေမည့် အလင်းအမှောင်အချိုးအစားဖွဲ့စည်းမှု နည်းနာထုံစံတွေ... လိုက်ဖက်ညီညာမှုအခြေခံများ စသဖြင့် လိုက်စရာနယ်ပယ်တွေကလည်းများလှပါတယ်၊ (ဥပမာ) သဘာဝတွင် နေအလင်း
ရောင် အဝါကြောင့် အရာဝတ္ထုတို့တွင် အရိပ်ကျသည့်အခါ ခရမ်းရောင်ဖြစ်လေ့ရှိ ခြင်းသဘောမျိုး၊ အနက် ရောင်ထဲတွင်ရှိသောအဖြူကွက်နှင့် အရွယ်တူအဖြူကွက်ကို အဖြူမျက်နှာပြင်မှာထားကြည့်ပြီး အနက်ထဲ ကအဖြူကပိုဖြူသည်ထင်ရခြင်းမျိုး မဆန်းကျယ်သည့်အရာများကို အလွန်ဆန်းသစ်သော ဖန်တီးတွေ့ရှိမှု များသဖွယ် ထင်ယောင်မြင်မှားကာ ကြည့်ရှုစရာဟု အသိမြင်အနုပညာပိုင်း ချို့တဲ့လာနိုင်တာ သတိထားသင့်ပါတယ်။
ကမ္ဘာ့အကျော်မော်တွေးခေါ်ရှင်များဟာ ၎င်းတို့အတွေးခေါ်များကို လောကသဘာဝကြီးထဲမှ ထုတ်နှုတ်ရ ရှိလာကြရာ၊ အရင်းစစ်လျှင် လောကအပေါ်အမြင်ကို သာမန်လူတို့တွေ့နေမြင်နေကျများမြင်သည့် ရှုထောင့်မှ
သွေဖီခြင်း၊ ဖြန့်ထွက်ခြင်းနှင့် ပြန်ပြောင်းဆင်ခြင်ခြင်းတို့လုပ်ရင်း တွေးခေါ်ရရှိနိုင်ခဲ့ကြခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ထို့ ကြောင့် သဘာဝတရားအပေါ်မှာ မှီခိုနေထိုင်ကြရာတွင် အနုပညာရှင်တို့အဖို့ သဘာဝတရား၏ အပေါ်ယံကူးယူ ရေးခြယ်တန်ဆာဆင်မှုမျိုးတာဝန်ယူမလား၊ သဘာဝတရားထဲကို နက်ရှိုင်းစွာ ဆင့်ကဲတွေးခေါ်နားလည် နိုင် ဖို့ကြိုးစားရင်း အသိပညာအဆီနှစ်ပြန်လည်ထုတ်ပေးဖို့ တာဝန်ယူမလားဆိုသည်ကို ရွေးချယ်ကြရမည်သာ ဖြစ်ပါတော့တယ်”။
(နောက်လာမယ့် ပို့စ်တွေမှာ စာအုပ်ပါအကြောင်းရာတွေ
ကိုဆက်လက် တင်ပေးသွားမှာပါ)။

No comments:

Post a Comment